20160131-馮睎乾:爆竊符號之謎

馮睎乾:爆竊符號之謎
6:47 31/1/2016


圖片來源:John Camden Hotten:A Dictionary of Modern Slang,Cant,and Vulgar Words(1859)

香港出現神秘符號,都說是竊賊的踩線標記,弄得人心惶惶。家母向來是驚弓之鳥,看了這些駭人耳目的新聞,就時刻留神門外有否蛛絲馬跡,還喋喋不休勸我提防竊賊,最後更在WhatsApp煞有介事傳來那張「踩線密碼圖」。我只好向她曉以大義。
「第一,呢啲唔係新聞,係舊聞,」我說,「二○一四年就有報道:十四鄉村屋爆竊案倍增,有人話見過一男一女扮地產經紀同買家,成日喺村屋外面用粉筆畫圈。嗰度二○一二年有十宗爆竊案,一三年升到廿二宗,犯案者全部係本地人。阿媽,你驚唔係問題,問題係你會唔會驚得太遲呢?」
我繼而問她:若發現門外有神秘符號,應該擔心抑或高興?她罵:「儍咗呀?有咩值得高興?」我說:「根據警方數字,舊年爆竊案有二千五百幾宗,我假設全部都係入屋爆格,而香港有大約二百五十萬個家庭,咁即係話,你屋企俾人爆嘅機會最多只有千分之一,係唔係?但我查舊年新聞,搵唔到一單爆竊案係確認事前俾人做咗記號嘅。即使大前年十四鄉嗰廿二宗,都冇話過幾多宗有符號。當然啦,你可以話新聞冇報道,唔代表冇。但如果真係冇,咁即係話根據過去紀錄,啲賊其實唔會爆自己mark咗嘅屋,反而專爆嗰啲冇記號嘅,呢啲神秘符號嘅功用,分分鐘好似《聖經》記載嗰啲門楣上面嘅羊血,可以幫你消災解難,仲唔值得高興?」
她滿臉困惑:「咩話?」
我接着說:「冇錯,啲賊的確會踩線,亦會留低標記,但係咪留低標記就一定爆你先?如果係,呢啲笨賊應該一早俾人拉清光。𠵱家全港有千幾間屋俾人mark咗,但暫時一間都冇俾人爆。好,我哋假設啲賊每mark一百間屋,真係會爆其中一間,即係話另外九十九間都仲好安全。即使你屋企有標記,你唔會俾人爆嘅機會依然好高,有幾高?0.99乘以0.999,即係0.98901咁高。」
她反駁:「你講咁多做咩?即係都有機會啦。」
我說:「係,我只係話,冇必要太驚箒。另外,呢啲新聞唔單止香港有,外國成日有。例如今個月德國城市Heilbronn,同香港一樣出現咗好多神秘符號,德國人叫做Gaunerzinken,當地市民又懷疑同爆竊有關。但當地警方話,舊年有六十一宗呢類案,大部分同爆竊無關,有啲只係細路仔塗鴉,當中只有兩宗比較可疑。一宗係有人發現門口渠蓋俾人畫咗個好大嘅D字,佢哋估呢個係法文dimanche──即星期日──縮寫,但呢家人冇俾人爆;另外一宗真係爆竊,附近亦發現畫咗三條線,但證明唔到同件案有咩關係。其實幾十年前開始,英國、法國、意大利都成日有呢啲符號,但從來無一處證明到同爆竊有關係。最好笑係一九八二年法國Bordeaux出現大量神秘標記,個個以為有賊,查一大輪先發現係推銷員留低嘅記號。仲有嗰張所謂密碼圖,其實唔同地方都有唔同版本,根本係假嘢。根據法國學者Jean-Bruno Renard所講,呢啲符號可以上溯到十五世紀,係當時縱火賊用嘅符號,十九世紀末嘅賊都仲會用嚟同隊友溝通,但𠵱家只係都市傳說。爆過伊莉莎伯泰萊間屋嘅英國神偷Peter Scott亦話,從來冇聽過現代嘅賊要用呢啲符號溝通。我自己查過,有本十九世紀嘅舊書叫A Dictionary of Modern Slang, Cant, and Vulgar Words,入面有張圖解釋英國有乞兒或小販,都係四處留低類似符號,話俾同行知邊家人慷慨、邊家人孤寒,令同行搵食可以更有效率。睇番歷史同過往新聞,用呢啲符號嘅人仲有推銷員、乞兒同流浪漢,唔見得一定係賊。」
「原來係咁!但係我覺得你始終都係要小心爆竊囉。」這就是家母的結論。完。

馮睎乾

留言

這個網誌中的熱門文章

20091213-陶傑:BNO、蠢老鼠

20180506-批判地理達人鄧永成,土地供應與公義的矛盾人,鄧永成寄語學生:當香港被規劃時……

20200129-楊天命:致習近平總書記的一封信