20200118-【最壞時代】《十年》磨劍周冠威導演《幻愛》︰留低都係有心人

【最壞時代】《十年》磨劍周冠威導演《幻愛》︰留低都係有心人
2020.01.18


導演周冠威2016年憑電影《十年》贏過香港電影金像獎最佳電影,一部被喻為香港預言書的片,被部份圈內人視為洪水猛獸。周冠威對《十年》既視之為榮譽,亦是一道「枷鎖」。早前他為新導演的電影《幻愛》接受《蘋果日報》訪問,開宗名義談到這份背負︰「《十年》之後終於有香港觀眾認識,雖然我第一部戲叫《一個複雜故事》。榮譽係我去搵資金嘅時候,會有人認識我,呢樣其實好重要。另一面,就是說有一啲投資者唔會搵我或佢哋唔會投資畀我。」一得一失,周冠威自言做對的事,換轉個角度看,自動篩選了投資者或合作的伙伴,未嘗不是好事。他說︰「我唔需要所有人都鍾意我或者所有人都投資畀我。重要嘅係搵對嘅投資者、搵對嘅合作伙伴。」

周冠威欣賞過80、90年代香港電影工業騰飛的作品,他說︰「80、90年代嗰時係一個好時代,而家呢個時代壞到透,變成而家留低嘅人,真係有心人。我唔想用攬炒嚟形容,事實香港電影已經攬炒咗,好多香港觀眾已經唔再睇香港片。但亦因為咁,令香港電影走咗另一條路,已經改朝換代,有好多新導演走出嚟。佢哋諗法同以往香港電影已經唔同,而且整個社會亦都唔同,以前嗰個年代,冇電影學院,現在新出來嘅,個個都係學院派,你會覺得成個香港電影嘅氣質唔同咗。」事實這幾年香港片或多或少都是靠這幫新導演撐起,他說︰「呢班新導演就係香港真本土電影嘅中堅,因為好多電影已經係合拍片,已經係大製作、大陸拍,真係留喺香港拍嘅其實唔多,變咗呢個空間(低成本市場)嘅機會畀咗新導演。」無庸置疑政府在推動上出了助力,《幻愛》亦是透過「資助計劃」獲得20%資金︰「我覺得創意香港係一個幫助,首部劇情片多年嚟有一個唔錯成績。我自己亦受惠另一個資助計劃,好坦白講如果唔係我贏咗政府呢筆錢,我係搵唔到投資者,因為現在太困難了。加上只係用香港本土呢個市場⋯⋯只可以拍一啲唔係好貴,大概一千萬樓下嘅戲。」

對於近年倡議本土、港片,但能否賺錢,是電影工作者要認清的事實,周冠威說︰「香港電影近年其實賺錢嘅好少,我咁樣形容純港產片、本土市場,真係能夠賺錢嘅係越嚟越難。再查查,真係可以回本嘅港產片,其實唔會超過一半,絕大部份都係蝕錢。呢個係現實,一個好殘酷嘅問題,所以越嚟越少電影投資,如果要我形容,電影投資變成一個慈善事業,係非常悲哀。一個商業市場,變成慈善事業,一個幾悲哀嘅結局,但係香港電影現在面對就係咁樣。」他補充:「嗰啲『善長仁翁』就係唔想香港電影死,唔係好多個。我可以開名好似我嘅監製、Golden Scene老闆Winnie,就係其中一個善長。」周冠威表示有數可計,以《幻愛》600萬小成本計,同戲院分賬後,差不多要1,800萬元票房才可回本,試問一年中有多少港片可以過千萬,他說︰「都同我另外一位投資者坦白講,香港而家呢個情況,一年內,過1,000萬(票房)嘅純港產片有幾多部?我記得有一年,係只得4至5部,有3部係賀歲片。」

在周冠威口中的「善長」有已經「上晒岸」的影圈人,他們希望可以回饋香港電影,另一班是跟電影業無關,卻很愛香港及香港電影的有心人,他找來的投資人屬後者︰「呢位投資者完全唔係投資電影,佢確實只想多啲香港電影,佢亦都好直接話,因為鍾意《十年》所以投資畀我。我亦都灌輸佢,唔好當電影係一項投資,大家都開心啲,我都好坦白講我拍得幾好都好,都唔代表你會賺錢。要視乎市場、天時、地利、人和,我同演員只可做好本份,完成一部得體嘅電影,至於結果係點,就要睇電影自己嘅生命。」他透露這位投資者很可愛,特別之處是他認為需要有香港電影講香港,希望多點香港故事在港產片出現,所以才投資,重要是沒有想過賺錢。

採訪︰何永寧
攝影︰沈健程
蔡思韵

Hair : Lupuschui@orient4
Make up: ShuenKong@WiLLWong
Wardrobe: Artist’s own
Venue: 東南樓藝術酒店

留言

這個網誌中的熱門文章

20091213-陶傑:BNO、蠢老鼠

20180506-批判地理達人鄧永成,土地供應與公義的矛盾人,鄧永成寄語學生:當香港被規劃時……

20200129-楊天命:致習近平總書記的一封信