20171029-搭訕練習:「泥鯭的」揸fit司機:做人唔係咁做嘅﹗

搭訕練習:「泥鯭的」揸fit司機:做人唔係咁做嘅﹗
12:54 29/10/2017

(插圖//Stella So)


【明報專訊】「搭訕練習」在上期踏出第一步,撞板多次終於成功。

這個練習開始交棒,今次邀請了與記者合作無間的編輯小妹阿文參與。

報館編輯,尤其負責新聞版面的,都是夜行動物,下班已凌晨。阿文住得離公司頗遠,是到鬧市搭「泥鯭的」回家的常客,與幾名陌生人同行,付二十多元,便免受通宵巴兜路的折磨。
她剛入行時乘巴士,試過一時下班,四時才到家,轉乘的士,車程不到一小時。

「泥鯭的」路線固定,司機來去幾個臉孔,她說有人愛「查家宅」,問她哪兒畢業、做什麼工作;有人會順道載妻子回家,妻子在前座幫忙找零錢;有人用手機看情色小說,開車便匆匆關掉熒幕。
有位司機大哥,似乎特別有個性。

有一次她坐後座最右邊,司機背對她,用耳機在聊電話,語氣豪邁:「做人唔係咁做嘅,你嗌佢嚟搵我,我揸埋呢轉就去同佢講。」
她眼光移向車頭,又見到小和尚擺設,抑制不了聯想,「蠱惑仔沉不住氣搵人開拖,信佛的江湖大佬教小弟做人」,「總之佢就好講雷,好有江湖味」,她這樣介紹心中的搭訕目標,認為司機是個外冷內熱的漢子。


同你介紹返搭訕計劃

Q1:你估計搭訕難度是多少?(5*為最難)
A:*****
泥鯭的司機要搵食,目標人物又cool,不苟言笑嗰隻,但我見過佢同行家嗰仔傾偈又雞啄唔斷,所以完全屬於外冷內熱。
Q2:你在什麼時間和地方會遇到他?
A:放工搭泥鯭的歸家,搭咗三年,互相都認得。
Q3:為什麼會留意到他?
A:因為佢好矛盾,我聽過佢同人講電話(馬路安全當然係戴耳機) 講啲江湖事,教後生「做人」;佢架車擋風玻璃平台又放滿佛像、打功夫的小和尚,疏落有致咁擺,即係佢有花小巧思。
Q4:請舉出三件你想知道他的事情。
A:一、以前真係混江湖嗎?二、揸緊車嘅時候諗咩?三、 瞓覺質素點?
Q5:曾經出現你與他對話或差點可對話的時刻嗎?
A:無。因為佢cool,唔同有啲司機大哥係活潑嘅,會主動傾兩嘴,而司機唔主動我都無咩好主動,一架的士五個乘客,喺陌生人面前有點……
Q6:你想像他的生活是怎樣的?
A:會覺得佢日日豆腐火腩飯食茶記,又覺得佢似有個賢內助,可能係年輕嗰陣畀佢嘅不羈吸引嘅良家婦女嗰類呢(認真),兼佢架車無咩汗味、怪味。
Q7:請猜猜他擁有的三個特點。
A:一、 直接。二、講「雷」(有義氣)。三、愈相處愈有味道。
Q8:請選一種顏色代表你自己和搭訕對象的個性,說說原因。
A:我係灰色,我喜歡Punk rock,但我只是讀者。司機是橙紅色,一來是的士的顏色,二來佢係唔聲唔聲爆發的熔岩。
註:按以上8條問題填妥問卷,可寄「柴灣嘉業街18號明報工業中心A座17樓 星期日生活收」或電郵至sunday@mingpao.com,或在facebook私訊「星期日生活 Sunday Mingpao」,記得留下聯絡方法


搭訕目標 感覺似吳岱融

趁着例假,我與阿文比平日到車站的時間早了些出動。午夜十二時許,白晝黑夜,兩個世界,這個鐘數對編輯而言未算晚,繁華鬧區的玩樂伴侶、加班男女,逐漸流向一條街,「泥鯭的」生意開始了。街道右邊三架,左邊兩架,打車尾燈的便是排頭位,乘客懂得先上那一輛。我們站在路的右邊。

我問怎樣認得目標人物?「有冇話似邊個明星?」阿文苦思一番,似近來電視劇中的吳岱融。咁有型?感覺似,感覺。排較後的兩個司機趁空檔下車吹個水,真是搭訕的好時機。「咦」,阿文忽然緊張:「死喇,係咪佢呢?」正閒聊的司機一個微胖,而她看向個子不高的另一人,我不禁問「又話吳岱融?」「又好似唔係。」她或許認錯人,猶豫之間,疑似目標已開車走了。

我們於是走向微胖司機,阿文開口說自己往常是乘客,我搭嘴,「我是記者,她是編輯」。「你想訪問我?最好唔好訪問我啦。」點稱呼?他說「的士佬」。阿文:「其實我們想等一個司機大哥,車頭好多佛像公仔、打功夫小和尚。」「佛像公仔?係咪好多公仔就唔知,但有人信佛。」「其實我懷疑係咪剛剛同你傾偈個大哥,似係佢。」「佢都唔係信佛。」


「呢條線走緊下坡」

「的士佬」在這條路線做了十幾年,「呢條線走緊下坡,我𠵱家先第一轉,少咗好多客,好多司機走咗去做折頭車,八五折啊,八折啊。仲有啲人夜生活少咗,又有的士app」。說到Uber,他有些生氣,說保險根本不一樣。轉轉話題,平時阿文這類客人多嗎?他認得這個客仔,「呢啲純情樣、斯文樣,應該係揸筆搵食或者做寫字樓啦,呢度咩人都有嘅」。到他開工了,「唔好意思,你等多陣啦」。

我們盯緊駛進的每輛的士,又要扮不經意,站得累了,到對角小食店篤串魚蛋,買杯珍珠奶茶,呃得兩張膠椅坐坐。我說,像我們這樣一對眼鏡妹,做私家偵探都幾適合。她談起愛看推理小說,本格派、社會派,滿腦是故事,「像香港這樣的地方,很難想像金田一那般雪中山莊發生的故事」,的士倒似密室場景。


目標確認﹗

消夜吃過,我們回到原處「監視」。疑似目標車完一轉又出現,和一名年輕司機在聊天。阿文決定走近探問,「我平時都係泥鯭的乘客……」疑似目標開口,「做咩呀?」「我哋有個古仔想搵平時冇交流嘅人溝通下……」「唔溝通㗎,我開車喇。」說着上車,真有點cool。我們轉向旁邊的年輕司機,說在找一個人,車頭放很多公仔,他答「直頭係佢啦」,阿文探頭看看目標司機車頭,終於認得和尚公仔,我們一直等的根本就在眼前!此刻目標在車裏帶點促狹表情,開車前揚揚手與年輕司機說:「你同佢溝通啦。」聽語氣確有點氣概。車走後,阿文才嘆:「果然車內車外看到的不一樣呢。」


落車唔講唔該 司機會生氣嗎?

年輕司機叫阿金(化名),三十來歲,本來揸貨van,轉揸的士「唔使搬,唔使身水身汗」,每晚開工十二小時,下午五時開始在外邊兜客,十一時回來排隊至凌晨二時左右,「呢四個鐘返嚟hea下,落地輕鬆下,如果唔係十二個鐘係咁坐,個『籮柚』好痛」,這是他「釣泥鯭」的原因。揸的士是不是很自由?「其實都唔係,好多人問過我呢個問題,望住個咪錶做人,唔夠數點自由?去埋站、搵客啦。」我們搭訕着,一會才察覺編輯小妹還處於驚呆中:「我頭先認唔出司機,好痛苦呀。」阿金細問為何要找那名司機,我們簡單介紹再追問:「佢係咪大佬嚟㗎?」

「佢係呢條線揸fit嘅。」總算收到風,阿文高興自己眼光獨到,好奇心再度燃起,回神主動問阿金一個原本為「揸fit人」預備的問題:「如果我落車講唔該司機,司機會點諗?」如果乘客不講,會生氣嗎?阿金不介意,「呢個關乎個人修養問題啫。有啲司機收錢會講多謝,咁如果司機唔同你講多謝,你會唔會嬲吖?」阿文:「又係喎……」阿金哈哈一笑,輪到他載客,轉身開門上車,身上T恤背面印着The perfect way to travel through time。


「的士佬」的囑咐

後來「的士佬」一轉車後與我們再遇,向他打聽「揸fit人」,「佢個人冇乜嘢嘅,有時粗口兩句囉。」很有義氣?「都算啦,你知啦粗人講說話都係粗啲」。不過健談的他與我們由供車談到買樓,由早上回家看韓劇,說到日夜顛倒,犧牲與家人溝通時間,話題換幾番,甚至講到不少人覺得年輕一輩英文不太好,教我們有關時間的秘訣,「多啲用past tense,好多嘢都係past tense」。

搭訕機會也變成了過去式,揸fit人始終沒有回來。第二晚,我們原地再等亦無果,跟司機們都互相認得,「的士佬」囑咐「純情」的我們早點歸家,卻不知大家都是夜行族群。又一個深宵將盡,阿金離遠見到我們,就叫「仲未等到呀?」我大聲回應「唉,係呀」,彷彿是鄰居,他說:「飯都未食呀我。」寒暄中隨手遞出一粒薄荷糖,我接過放進口。未能知道揸fit人的故事,阿文說欠緣分。有緣是,我們與這些司機們一起過了兩個深夜的生活。


文//玲子
插圖//Stella So
編輯//王翠麗
fb﹕http://www.facebook.com/SundayMingpao

留言

這個網誌中的熱門文章

20091213-陶傑:BNO、蠢老鼠

20180506-批判地理達人鄧永成,土地供應與公義的矛盾人,鄧永成寄語學生:當香港被規劃時……

20200129-楊天命:致習近平總書記的一封信