20180924-健吾:你知唔知香港家長最大問題是什麼?是不思考!

健吾:你知唔知香港家長最大問題是什麼?是不思考!
24/9/2018


對食物有要求和「揀飲擇食」,香港家長會分嗎?

因為飯盒一事,有很多家長傳我簡訊。他們都不敢,不想留言。怕那些家長「朋友」看到不高興。

那位網友這樣說的:

~~~~~~~~~

我這兩天見到你寫學校飯盒的文章,我就想起幾年前我囡讀緊傳統學校時,我做義工家長負責睇飯,第一日由一個老屎忽家長教我個程序和注意事項,佢第一樣野就話唔可以比D細路食剩太多,最少要食8成,第二、食飯時間唔可以傾計,食完飯又要睇書又唔可以傾計,期間個老屎忽巡黎巡去,細路食完要舉手比義工睇左先可以唔食,我直頭覺得自己似獄卒多過似義工。

好啦,講番D飯盒,我之前都聽過好多人話學校飯盒難食,但我當時心想可能某些小朋友或某些飯盒問題姐,唔會款款都難食掛,點知D學生一打開個飯盒,果種焗宿味飄出黎,係隔夜飯味,再睇飯盒入面,豬扒係兩塊正方型白色紙皮咁樣,面頭鋪左一pat杰汁,D蔬菜好似粒骰咁切到一粒粒,你就咁睇係唔會知係咩,就算我問D細路都唔會知係咩,因為完全無味,意粉就硬到一舊,有些細路食兩啖就舉手,叫我過去睇下可否唔食,我最初都有勸下細路,食到幾多得幾多,我唔係驚浪費,依D垃圾食物,掉左都唔可惜,我係驚細路餓親,但後黎我都由得佢地,一餐半餐唔會餓死既,有一個細路同我講:「Auntie,我求左我媽好耐,佢都唔肯比我帶飯啊!我真係食唔落啊!後黎我見到細路阿媽,我問佢:你又唔洗返工,又住得近,點解唔比個女帶飯姐?」

佢竟然答我:「我廢事整慣佢下下要揀野食,縱慣曬,揀飲擇食。」
好多家長把分辨食物味道和挑食當為同一樣野,我估中國人好驚比人話無家教、揀飲擇食、縱壞,我心諗:你地大人都揀好食既野啦,點解細路要默默接受劣食。

其實飯商唔止係學校揀,家長教師會都有份揀,但問題係飯商比sample你,當然好食好多,其次係其實間間都咁差,只係揀一間無咁差。

我個女一開始就自己帶飯,所以無試過學校飯。但我每次去睇佢地食飯,都見到我女食得好開心、好滿足。

現在,我女轉左國際學校,飯商都唔係本地學校果幾間,味道好好多z木

老師自己都係食果D飯,有Carbonara、肉醬意粉、Chicken a-la-king,有新鮮salad,飯後食水果,家長回去學校隨時可以買個飯黎食,每日$34。

我觀察過一、二年班最抗拒,但食多幾年,到四年班,就會習慣劣食,我曾經想過跟本依個社會就要令到小朋友無曬品味,唔識分咩叫美味,只係識得係咁架啦!有得食你就食啦!

我和一些家長朋友講過飯盒唔掂,我即時比人話你整慣個女唔捱得,非洲D小朋友無得食添啊!我都廢事同佢地講,我心諗:你比你個細路慢慢崖囉,癡Q線。

最諷刺既係好多家長,細路bb時又話要食有機菜、魚就只係食海魚、豬肉要無激素豬、雞要食嘉美雞、牛要食和牛,所以,你知點解無論大人和細路去到日本點解會喪食啦!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

我真係笑到出眼淚呀!細個果陣就食有機菜,小學果陣就叫佢食垃圾。好啦,到佢大個有咩影響,你又知唔知?

有人問我,公道d,有冇問過d用家。

而家一堆家長同我講返佢地仔女d同學有幾慘,仲有咩好講?

成篇文,我最嬲既係呢一句:

佢竟然答我:「我廢事整慣佢下下要揀野食,縱慣曬,揀飲擇食。」

佢竟然答我:「我廢事整慣佢下下要揀野食,縱慣曬,揀飲擇食。」

佢竟然答我:「我廢事整慣佢下下要揀野食,縱慣曬,揀飲擇食。」

你明唔明呀,香港家長最大既問題係,認為「對味道有要求」=「縱慣晒」。你說,這麼一個民族,可以有什麼品味可言?

有些日本人對吃食教育,很嚴謹。這個一年一次教學生吃蟹的便當,是日本鳥取縣岩美町一間國中午餐。為什麼會一人一隻若松葉蟹?這不是因為學校收的是天價學費,而是「地元本土教育」,當地松葉蟹漁獲量,是日本第一,當地的蟹夫,想學生知道「鄉下」有什麼,所以就給予國三畢業生,作為祝福的畢業禮物。


我不是說要「人人一隻蟹」,而是一些正常人吃的東西都提供不了,而且要學生好像監犯一樣,吃完只準看書。哈哈哈。這一代人,究竟過著什麼樣的「食物教育」生活?



健吾

留言

這個網誌中的熱門文章

20091213-陶傑:BNO、蠢老鼠

20180506-批判地理達人鄧永成,土地供應與公義的矛盾人,鄧永成寄語學生:當香港被規劃時……

20200129-楊天命:致習近平總書記的一封信