20141029-王慧麟︰退乜場?

王慧麟︰退乜場?
2014年10月29日


依輪忙搬屋,好多嘢都唔係好理。忽然收到朋友們想搞聯署,心想,莫非係聯署反對美帝以空襲伊斯蘭國為名,實際上殺害無辜之敘利亞平民?原來唔係。睇真啲,係講依家佔領事件應如何解決的聯署。
坦白講,佔領事件響上月發生之後,我初時成日收到要求聯署的電郵,即係嗰啲呼籲冷靜呀,和平撤離呀之類。我初時都好有興趣睇,後來慢慢興趣缺缺,因為聯署需時,單係字眼都要搞一陣,而政治發展就往往快過聯署信嘅簽署速度。有時候發現,當所有人都未回覆晒聯署信之時,封信嘅內容都out咗,真係慘。
不過,當時電郵亂飛,但有一位朋友嘅回應,到依家我仲記得。佢大意係話,大家與其響度簽聯署,不如身體力行,親身到佔領現場,走到群眾前面保護學生?我睇完後,好有同感。坦白講,一個like,一個聯署簽名,只係幾秒鐘的事。但我有另一班朋友,義無反顧,前仆後繼,大家收到臉書消息,就自動自覺去唔同佔領區坐鎮,高度戒備,隨時紮醒起身戰鬥。聯署信唔係唔妥,亦有佢嘅作用,但係,click like幾秒鐘,就當如撐咗學生,講唔通也。
點解依家講唔到退場?
還記得佔領行動第一個周末,忽然全港官商巨賈,有頭有臉兼社會賢達,連港英舊電池都出嚟,要求中環等處之學生同市民一齊撤退,仲繪聲繪影,講到要武力清場咁樣,嚇死人。最後,好在政府原來係無清場計劃,大家鬆一口氣之餘,呢種狼來了式的嚇人做法,有幾個後遺症。首先,呢班社會賢達,響佔領者眼中,已經冇咗公信力。如果佢地依家又企出來,再用道德勸說,希望佔領者走頭,話之係大學校長,一於睬你都傻。
其次,呢件事搞到依家想向佔領地民眾講撤退嘅朋友,非常難開口。老實講,依家如果我呼籲佔領者散水,又假設佔領者用善意角度嚟睇我,會覺得我都係善心嘅,都係出於保護運動的考量,但係,想法有點stupid, sometimes naive, 我估佔領者至多笑笑口唔理。
但假如佔領者認為,要求佢地離開的朋友,背後係未有其他動機,係未又係受某類人士慫恿及指使,係唔係建制嘅鬼呢?咁樣就大件事。佔領者會敵視佢地。於是,任何提出撤退嘅朋友,苦口婆心結果衰咗,隨時千年道行一朝喪,畀人唱一世。
依家呼籲人撤退的朋友,或者都可以想一想,依家係未適合時間,呼籲啲佔領者走呢?而且,依家情況特殊,已經冇一個人有能力叫得郁佔領者。與其在冷氣房內指點江山,係未應該落去佔領區度同佔領人士傾下,聽下意見,然後說服佔領者撤退呢?
咁樣先理解後行動,好過夾硬嚟弄巧反拙。不過,落區嗰陣,仲要預埋,好多村民會反映,寧被鎮壓,不為所動之決心。

留言

這個網誌中的熱門文章

20091213-陶傑:BNO、蠢老鼠

20180506-批判地理達人鄧永成,土地供應與公義的矛盾人,鄧永成寄語學生:當香港被規劃時……

20200129-楊天命:致習近平總書記的一封信