20141030-王慧麟:斷氣?有排你捱

王慧麟:斷氣?有排你捱
2014年10月30日


政黨大少之政協職位,忽然被奪,睇落去好似同佢請路福西領袖下台有關係。不過,人事變動嘅嘢,非一日之寒。發爛渣呢樣嘢,往往都係有積落的心結。
我份人好膚淺,只係相信坊間所言,政黨大少之被飛,同佢叫人請辭有關。其實,路福西領袖大把本錢,何須辭職呢?直情要留到最後一刻兼連任添!
早幾日,兩間大學之民調機構,不約而同公布咗,路福西領袖之評分。呢方面,兩大的評分都係創新低。中大方面,評分為38.6分,跌破40分,係佢上任以來新低。
評分方面,另一組數據來自港大民意研究計劃。佢哋出來的結果係38.9分,都係跌穿40分。睇落去兩組大學之分數可見,政黨大少響呢個時候出聲叫上面換人,表面上都幾反映民意的走向。
但我一直都提倡,要睇多一組數據,至少都可以有多一個參考。港大民調的另一條問題,係我一直以來都叫大家參考的數字。呢條問題係假設性投票問題。題目係問,「假設明天選舉特首,而你又有權投票,你會唔會選梁振英做特首?」。呢條問題的結果,係投票支持路福西領袖,都有23%。呢個數字,已經係今年最低了。
我畀一個參考,響老董下台之前,佢響呢條問題之下,最低見12%,係響2003年7月中做的調查。至於佢腳痛之前幾個月,曾經最低見13%。從呢堆數字可見,如果要路福西領袖下來,單係用民意迫佢下台,社會上就要有極大共識至得。要將呢個人的支持度,至少要跌破20%至得,否則好難夾到佢下台。
講到呢度,大家應該看到隻象。真真正正嘅象。路福西領袖,點樣差都好,今年以來,路福西領袖的支持度,由今年初高峰之29%,慢慢地向下。用咗8個月,反對佢嘅人,最終都係無辦法將佢嘅支持度,大幅度扯跌。依家充其量都只係23%。今年以來,路福西領袖冇話佢唔會上戰場打仗,只係,佢場場硬仗殺埋身,似乎只能夠令數字由29%質落去23%,咁樣,如果我係路福西領袖,點可能請辭呢?
23%係乜嘢概念呢?假如香港有300萬左右的選民,即有69萬人支持路福西領袖。呢69萬之路福西領袖粉絲,都冇因為佔中影響投票,呢班都係鐵桿粉絲。喂!69萬人支持路福西領袖,唔簡單㗎。一個人手上有咁多票,又點會輕易認輸呢?
所以,大家千祈唔好以為領袖評分低,支持率就一定會降。兩者冇乜必然關係。舉例,你對呢個老細印象唔好,你勁唔鍾意佢,咁你對佢評分低,係一個內心表達出來的東西。但係,老細之所以成為老細,佢未必一定要走,因為大家可能會怕,萬一老細走咗,換咗一件仲差啲嘅人,咪好捉蟲。所以,響呢條問題上,佢哋可能會畀路福西領袖評分差,但就唔一定同意佢落台!


倫敦大學亞非研究學院法律系博士

留言

這個網誌中的熱門文章

20091213-陶傑:BNO、蠢老鼠

20180506-批判地理達人鄧永成,土地供應與公義的矛盾人,鄧永成寄語學生:當香港被規劃時……

20200129-楊天命:致習近平總書記的一封信