20150128-王慧麟:集中營

王慧麟:集中營
2015年01月28日


香港有冇集中營?當然有啦,不過唔係依家。香港殖民地年代,港英做咗唔少壞事(好事都有,哦!)。最近英國駐港嘅一姐,高調干預香港內政,一次飯局之中向立法會議員力陳要袋住先,又響另一次早餐式活動向泛民學者痛陳政改方案若果失敗,香港將會失去民主機會云云。你話依家英國佬響香港,係做緊好事定係壞事呢?

英國政府是否可信?it depends啦!不過有樣嘢佢哋好厲害,就係抹走記憶,亦唔介意殖民地民抹走記憶。舉例,香港殖民地時期,有成一百五十幾年,斷估都有唔少殖民地建築,畀人感覺佢偉大又好,x街都好,總算係歷史記憶。諸君去大馬檳城,赫然發現時光倒流,以為去咗1970年代之香港(我都步入中年,但依稀仲有些少記憶),行一轉個心都會離一離。但係香港呢?深水埗見到一兩棟都已經係幸運,何況係一排一排咁樣響條街嗰度畀閣下懷緬殖民地風情呢?

因為英國佬眼中,殖民地嘅嘢,又唔係自己地方,保育嚟把鬼?你哋殖民地人民,要拆要起,悉隨尊便。所以,拆得就拆,搞得就搞。英國佬最叻就係一筆抹走佢。呢啲路數,去到今時今日,一樣響官僚系統之中浮現。

以前響英國讀書,讀到一啲有關反殖運動,英國佬點樣對付反抗運動人士,招數拍得住美帝響伊拉克阿布格雷布之做法,睇完都驚一驚。返咗嚟香港,做1967年暴動之相關採訪,先至留意到摩星嶺有一處叫「白屋」之地方,係用嚟囚禁政治犯。

做訪問嗰陣,同一位(後來過身)老人家傾到摩星嶺被囚禁之待遇,見到佢潸然淚下。係㗎啦,派單張坐監之監獄,同響白屋之遭遇,係兩件事。當年之熱情左派青年,派反殖單張,之後坐監,再放出嚟,然後依家飛黃騰達,仕途亨通的有之,亦有放完出嚟,冇人點理,背負案底,無法上位的亦有。但講到獄中待遇,一定唔係白屋咁樣攞命。打到飛起有之, 24小時著燈不知白晝夜晚有之,逼供有之。後來睇返其他前英國殖民地,嗰班英國佬對付反殖人士之做法,原來個個殖民地政府都係咁樣。

所以,當見到摩星嶺畀一間咁有商業味嘅大學去搞商學院,個心真係奇怪。話晒嗰度係扣押咗一批畀港英暴政下扣留之反殖左派人士,理應係一個好地方,做一個博物館之類,等香港新一代青年,至少知道港英殖民地時期之「衰嘢」,冇理由變成MBA課室畀人搵真銀?

不過無所謂啦,反正都係保育,聽講間大學會保留該建築物,都好,起碼唔拆。但早幾日新聞見到,原來外貌保存,但係變成課室,任由一班全球商界精英行來行去,哈哈!真係過癮。至少都要搞導賞團,畀香港青年知道一下港英點x街都好呀?係咪?

我估該位已作古之摩西嶺難友,假如泉下有知,激到翻生都似。

留言

這個網誌中的熱門文章

20091213-陶傑:BNO、蠢老鼠

20180506-批判地理達人鄧永成,土地供應與公義的矛盾人,鄧永成寄語學生:當香港被規劃時……

20200129-楊天命:致習近平總書記的一封信